Mijn naam is Marloes Regeer-Visscher. Ik ben getrouwd en moeder van drie dochters. Mijn carrière begon ik als leerkracht op een basisschool in een achterstandswijk in Rotterdam. Na een aantal jaar ben ik gaan werken op een ISK (school met Internationale SchakelKlassen), waar ik inmiddels ruime ervaring heb in het geven van Nederlands als tweede taal, het begeleiden van leerlingen en het opzetten van doorstroomtrajecten in samenwerking met de gemeente en andere instanties.

Het werken met jongeren uit verschillende culturen geeft mij veel voldoening. Ik haal er veel plezier uit om ze belangrijke vaardigheden te leren die ze nodig hebben in de Nederlandse maatschappij. De meeste leerlingen werken hard en blijven optimistisch, ondanks ingrijpende veranderingen in hun leven zoals het moeten aarden in een geheel nieuwe cultuur en het moeten leren van een nieuwe taal. Zo zijn deze leerlingen door hun veerkracht een inspiratiebron voor mij.

Met mijn PABO-opleiding, master SEN en jarenlange ervaring in het ISK-onderwijs, had ik het idee dat ik veel wist van ‘de planten boven de grond’. Maar hoe zat het met processen onder de grond als trauma, stress, veerkracht en zelfvertrouwen? De meeste leerlingen floreerden, maar er waren ook leerlingen die ondanks alle aandacht niet tot bloei kwamen. Om hier achter te komen, heb ik de studie ‘Toegepaste psychologie’ gedaan die ik in 2019 afgerond heb. Mijn specialisme ligt op het snijvlak van (intercultureel-) onderwijs en psychologie. Dat is waar mijn trainingen op gebaseerd zijn en waarmee ik teams in het onderwijs kan helpen.